Forældresamarbejde

Samtalerne omkring dit barn

• Opstartssamtalen: Før dit barn starter hos os, tilbyder vi en opstartssamtale. Du kan finde mere information om dette under punktet ”opstart”
  • Tre til seks månedssamtalen: Dit barn har nu gået i børnehave i tre måneder. Vi tilbyder en samtale hvor vi vil tale om dit barns opstart/sprog vurdering og vores samarbejde den første tid.
  • Dialogmøde: Dialogmødet er en del af Aalborg kommunes tidlige indsats omkring dit barn. Vi vil invitere dig til et dialogmøde, hvis vi kan se at dit børn har brug for en fællesindsats fra dig/os og vi har mulighed for at invitere en ekstern samarbejdspartner, såsom talepædagog. Et dialog møde handler om at få dit barn i bedst mulig trivsel igennem en fælles handleplan.
  • Skoleforberedelses samtale: Før dit barn starter i skole, tilbyder vi samtalen i november. Der vil vi tale om dit barn forudsætninger for en god skolestart. Vi vil i samarbejde med dig tale om hvad vi i fællesskab kan øve. Såsom selvhjulpenthed, finmotorik, konflikthåndtering.
  • Dialogen i hverdagen: Vores samarbejde og information på tværs af hjem og børnehave er vigtig. Små informationer kan have stor betydning, så vi bedst muligt kan tale med og hjælpe dit barn.