Leg i centrum, sund mad og udeliv som nøgleord

Legen har værdi i sig selv

Fantasi, nysgerrighed, identitet og sociale kompetencer er bare en lille del af den betydning legen har for Jeres barnets udvikling og trivsel.

Nærvær er vigtig. Vi er tæt på børnene og det giver os en mulighed for at løfte dialogen i legen, sætte ord på deres handlinger og intentioner.

Leg er mange ting. Nogle gange skal vi støtte legen, andre gange skal vi sætte nogle rammer, som giver mulighed for, at alle børn kan være med i fællesskabet.

Udelivet har stor betydning for os

Legepladsen bliver brugt hver dag. Udelivet og den friske luft giver rum til sansning, bevægelse, fantasi og kreativitet på andre måder end indendørs aktiviteter. Legepladsen er inddelt i zoner med forskellige temaer:

• Klatre
  • Køkkenhave
  • Jordbakke
  • Legehuse
  • Sandkasse
  • Rutsjebane
  • Boldbane
  • Cykelbane og vaskehal
  • Gynger

Nærmiljøet inddrager vi i hverdagen. Vi går ture til Svanemøllen, andre legepladser, Svenstrup Skoles område som er vores nærmeste nabo.

Sund mad til alle børn

Frokostordningen er velfungerende og består primært at økologiske madvarer. Maden er varieret og består både af kolde og varme retter. Fru Hansens kælder leverer maden til os og den bliver tilberedt af vores dygtige køkkendame Jette.

Madmodige børn er et udtryk vi bruger, når børnene smager på nye madvarer.

Faste bordpladser for både børn og voksne er vigtig for os, da det giver forudsigelighed, tryghed, nærvær og muligheder for gode snakke om hvordan maden smager, konsistensen og hvor den kommer fra.