Sådan arbejder vi

Gruppedage

Gruppedage er tirsdag og torsdag fra kl. 9.45-12.00.

Aldersopdelte grupper med fokus på aldersrelateret temaer og de små læreringsrum er vores vigtigste fokus.

Grupperne er fordelt med yngste-gruppen, mellem-gruppen og ældste/skole-gruppen.

Yngste-gruppen

• Tillid, tryghed og at lære hinanden og børnehaven at kende er deres fokus. De små legerum med voksen deltagelse, hvor dit barn for mulighed for at lege sig til, at forstå regler/samspil i legen.

Mellem-gruppen

• Kreativitet, fordybelse og gode relationer er deres fokus: Der vil være forskellige temaer såsom temaet ”fisk” hvor gruppen besøger fiskehandler, dyrehandel og pædagogen vil ”undervise” og undersøge og fordybe sig sammen med børnene i det brede tema af betegnelse fisk. Kreativt vil børnene male og udstille de forskellige fisk. Gode relationer er et fokus: Hvordan er man en god ven og kan man lege med alle? Dialogen kan bruges i den lille gruppe og alle vil blive hørt. Besøg hos hinanden og at kunne fortælle om man har en hund, eller en flot cykel, dette gør at man får et nært og et større kendskab til hinanden.

Ældstegruppen

• At være en god ven, dannelse og forskellige regel lege og forberedelse til skolelivet er deres fokus