Traditionerne hos os

Temauger

Temaugerne hos os er en del af vores pædagogiske grundlag. Hele huset er fælles om temaugen og både børn og voksne er med i forberedelsen og i fællesskabet omkring temaet.

Temaugerne er:

• Hygineuge
  • MGP
  • OL uge
  • Affaldsindsamling
  • Naturuge (fra jord til bord)

Traditionerne

Traditioner hos os er:

Fødselsdagen:

Dagen har ofte stor betydning for jeres barn.

Hjemme hos jer eller i børnehaven, deltager eller holder vi gerne i samarbejde med jer.

• Fødselsdag hjemme: Vi har i samarbejde med Institutionsbestyrelsen udarbejdet principper for dette, kom gerne og spørg os og få udleveret skrivelsen om dette.
  • Fødselsdag i børnehaven. Vi har traditioner som lys ved bordet, kongestol og en lille tale fra den voksne og selvfølgelig sang og hurra. Jer som forældre må gerne medbringe i samarbejde med os frugt/kage til fødselsdagen.

Fastelavn:

• Børn må gerne komme udklædte
  • Vi slår ”katten af tønden"
  • ”Sundt” slik vil falde ud af tønden
  • Vi leger små lege
  • Kattekonge/dronning vil blive kåret

Jul:

• Juleværksteder, hvor jeres barn laver hemmeligheder (julegave)
  • Nisserne kommer med hjem på skift hos jer og laver ballade
  • Pakketrækning. Et navn bliver ”tyllet frem og jeres barn får en pakke med hjem. (hvert barn medbringer en pakke)
  • Bedsteforældredag. Juleklip og æbleskiver sammen med bedsteforældrene i november. Der vil vores fine juletræer blive pyntet.
  • Santa Lucia. Ældste-gruppen vil gå Santa Lucia til stor glæde for forældre og børn. Denne dag er der også forældrekaffe.