Frokostordning

Frokostordning er en del af vores tilbud

Økologisk mad i frokostordningen udgør ca. 90 pct. Frøken Hansen står for maden i vores frokostordning.
Frokostordningen indeholder en dejlig blanding af varm mad og ”smør selv” rugbrød og tilbehør af frugt/grøntsager.
Dagens menu hænger altid i et opslag på gangen, så du kan tage en lille snak med dit barn om dagens ret.
Vores søde køkkendame Jette, møder hver dag ind og tilbereder maden til os.
Dagens hjælper er en funktion vi har i børnehaven. Børnene (går på skift) fra hver stue, dækker rullebord med en voksen og hjælper med at fordele service på bordene.

Frugtposen medbringer du til dit barns formiddags- og eftermiddagsmåltid

Morgenfriske børn, tilbyder vi morgenmad fra kl. 6.15-7.30.

Morgen menu: Havregryn med mælk/rosiner uden sukker.

Vi spiser ”frugt” ca. kl 09.00 og igen om eftermiddagen ca. kl. 14.00.

Frugten medbringer du hverdag, undtagen torsdag/ fredag, der serverer vi frugten og boller

Hyggesnak ved bordene og gennemgang af dagen i dag er om formiddagen. Eftermiddagens frugt nydes indenfor i dårligt vejr, men for det meste foregår det på legepladsen under vores halvtag.

”Frugt” bestemmer du selv indholdet af. Som inspiration kan vi her nævne:

• Klapsammen rugbrød
  • Bolle
  • Knækbrød
  • Riskager
  • Grøntsager som f.eks. peber, gulerødder, tomater, agurk
  • Frugt som f.eks. æbler, pærer, bananer, appelsiner, melon, kiwi og bær
  • Nødder i alle afskydninger
  • Figenstænger og ostehaps
  • Yoghurt

Mulighederne er mange. Kun du præcis ved hvad dit barn elsker. Men vi ser, at dit barn elsker sin frugt-hilsen hjemmefra!